Ocmw heeft mijn dossier nooit afgesloten

Stel hier je vragen over schulden, schuldbemiddeling, collectieve schuldenregeling, ...
kim.adriaens
Gast

Ocmw heeft mijn dossier nooit afgesloten

Bericht door kim.adriaens » 08 jan 2019, 16:22

Beste,

Ik heb in 2013 gedurende 4maand in een opvangcentrum van het CAW gezeten nadat mijn ex mij had buiten gezet. Mijn ex heeft mij toen ook ambtshalve geschrapt. Ik ben toen onder het ocmw van de gemeente gekomen waar mijn ex woonde. Het leeflloon dat ik toen kreeg werd gestort op rekening van CAW voor de kosten van de kamer waar ik sliep en eten etc... Al mijn inkomsten had ik dus geen zicht op omdat het niet via mijn rekening ging, alsook blijkt dat zowel het CAW als het ocmw alle gelden van mij ontvingen zoals bv ziekte uitkering zelf wist ik dit toen niet. Na mijn verblijf van 4maanden was alles geregeld dacht ik. Nu moest ik in november 1 week ziekte uitkering ontvangen maar kreeg maar niks aan. Wat blijkt nu : het caw en ocmw hadden mijn dossier destijds niet gesloten waardoor de ziekenkas mijn uitkering naar het ocmw heeft gestort ipv na mij. Na lang en veel telefoontjes heeft caw en ocmw mijn. Dossier afgesloten en heeft mijn ziekenkas ook gevraagd het geld dat ocmw ontvangen had terug te storten zodanig dat zij het aan mij konden overmaken. Het bedrag dat het ocmw ontvangen had was 173€ en ze hebben 6,15€ terug gestort. Nu beweert het ocmw dat ik nog een 167€ongeveer moest terugbetalen van de periode dat ik in het caw verbleef en ik toen kleding geld had ontvangen en een buzzypazz. Nu heb ik gedurende al die jaren geen enkele aangetekende brief ontvangen zelf geen deurwaarder hiervoor. Als ik vraag acjter het bewijs dat dit degelijk nog open stond bij hun zeggen ze mij dit niet te kunnen geven. Ik vind dit niet kunnen dat ze weigeren de rest van mijn geld terug te storten en vraag mij af of ze nog gelden ontvangen hebben. Ik krijg ook geen lijst met alle onstanties waar ze al dan niet mijn gelden mochten ontvangen. Wat kan ik doen? En is het ocmw in zijn recht?

Plaats reactie